J

JT Active

Gloednieuw en toch zo vertrouwd! De waarde en winst van goede analyse
Project
koppen koffie
280
Looptijd
3 maanden

Wat hebben we voor JT Active gedaan?

JT Active had van begin af aan een duidelijk doel: een webshop en huisstijl realiseren, die vertrouwelijk en bekend overkomen. Als nieuwe webshop in de sportbranche is dit een goede tactiek: het is niet makkelijk om tussen de gevestigde webshops te komen, dus kun je er enerzijds voor kiezen om je ten zeerste te onderscheiden, of juist een vertrouwelijk beeld op te roepen. Wij kozen voor het laatste. Om vervolgens de verdere strategie te bepalen, hebben we onderzoek gedaan naar branding: welke bekende merken zijn bekend onder sporters en wat zijn de typische beeldkenmerken?

Aan de hand van onderzoek hiernaar hebben we het logo en de huisstijl ontwikkeld. Toen deze stond, was de verwachting binnen 3 maanden naar een winstgevende situatie te kunnen klimmen. Echter, gebeurde dit al na 1 maand! Een mooi succes dat, wat ons betreft, alleen nog maar kon leiden tot meer. We zijn vervolgens direct gestart met Google Shopping. Dit bracht ons tot de SEA voor de webshop, maar ook de Thuiswinkel-waarborg. Dit betekent dat de website is gecheckt op veiligheid, snelheid, transparantie en correctheid. Daarnaast is de backend volledig geautomatiseerd. Wanneer een klant een bestelling doet, wordt er een compleet bestellings- en facturatieproces in gang gezet waar JT Active nauwelijks omkijken naar heeft.

  • Klant
    JT Active. Een webshop in voedingssupplementen voor sporters. Gloednieuw, maar met een duidelijk doel voor ogen: binnen aanzienlijke tijd naam maken door vertrouwen te wekken bij nieuwe klanten en deze behouden.
  • Uitdaging
    De concurrentie in deze branche is groot: webshops in voedingssupplementen zijn er veelvuldig en sommige webshops bestaan al meer dan 20 jaar. Aan Faktor 22 de taak uit te zoeken hoe hier tussen te komen.
  • Strategie
    We starten door een vertrouwde indruk achter te laten bij de nieuwe bezoeker en potentiële klant. We onderzoeken bekende merken uit de sportbranche en spelen hierop in. Daarnaast starten we met SEA en automatiseren we de communicatie en administratie voor een soepellopend traject achter de schermen.
  • Resultaat
    De resultaten hebben, met dank aan de voorgaande analyses, de verwachtingen overtroffen: binnen 1 maand was JT Active in een winstgevende positie en binnen 6 maanden concurreren zij met grote partijen. Met 15% aan nieuwe klanten per maand, kijken we met enthousiasme naar de toekomst!
Jos Jansen // JT Active
Een prima en een daadkrachtige samenwerking hebben we ondervonden met Faktor 22. Meedenkend en adviserend werden de ingrediënten voor onze site door Faktor 22 samengesteld. We zijn dus ook uiterst tevreden over Faktor 22 . Amir nogmaals dank ervoor…..
Mockup JT Active website

15% aan nieuwe klanten

Inmiddels concurreren ze na 6 maanden online al met grote partijen en daar zijn we trots op! Op het moment komen er per maand 15% aan nieuwe klanten bij, wat extreem veel is in deze concurrerende markt met bekende namen. Door deze constante toename wordt er in de nabije toekomst ook uitgebreid naar webshops voor andere Europese landen. Andere toekomstplannen liggen bijvoorbeeld bij promotie met Instagram influencers. Benieuwd naar de laatste ontwikkelingen? Houd deze jongens in de gaten!

Mockup artsportaal iphone
Het team dat aan dit project werkte

Jouw verhaal & ambities in een slim, stijlvol & duurzaam design

Benieuwd hoe onze kijk op jouw bedrijf zich vertaalt naar slim design? Vertel ons je verhalen en ambities, wij doen de rest.

Neem contact op