Digitalisering
Digitalisering voor het MKB en ZZPꞋers
Hoe kun je jouw klanten beter bereiken en de juiste service bieden, passend bij deze tijd? Dit is een zeer relevante vraag, die zal blijven gelden: zowel gedurende de hedendaagse 1,5 meter-economie, als daarna. Een daling van fysieke aankopen en diensten was natuurlijk al aan de gang, maar door de coronacrisis ontwikkelt dit zich nu in sneltreinvaart.
Gelukkig is dit niet voorbijgegaan aan onze overheid. Zij ziet in dat elk bedrijf, MKB´er of ZZP´er, geholpen is bij een goede digitale strategie. Om deze reden is er nu de mogelijkheid om als bedrijf gebruik te maken van digitaliseringsvouchers, die door gemeenten worden verstrekt (zoals de gemeente Nijmegen). Met deze voucher wordt 50% van de door jou gemaakte kosten voor digitalisering gedekt en kun jij hier in korte tijd vorm aan laten geven.
Faktor 22 wordt door de gemeente Nijmegen erkent als een geschikt bedrijf voor digitalisering, waardoor je deze voucher bij ons kunt gebruiken. Wil je meer weten over wat digitalisering precies is en wat jouw bedrijf eraan heeft? Of, maak jij deel uit van een zorginstantie en ben jij benieuwd naar de ervaring van Faktor 22 met digitalisering binnen de zorg? Lees dan hieronder verder!
Digitalisering voor bedrijven: wat is het?
We zeiden het al: digitalisering is van belang in deze nieuwe 1,5 meter-economie, maar is ook een thema die al voor dit tijdperk belangrijk was en zeker zal blijven. In onze moderne samenleving is het internet niet meer weg te denken. Zelfs opa en oma zitten op Whatsapp, je voert zakelijk contact met een paar swipes en betaalt je boodschappen met een simpele smartphone scan. Al dit soort zaken noemen we ¨digitalisering¨, oftewel de transformatie van (analoge) informatie naar digitale vorm.
Wanneer jij gebruikmaakt van de digitaliseringsvoucher, heb je recht op een dekking 50% van de kosten voor digitale dienstverlening. Wat houden deze diensten bij Faktor 22 onder meer in? We geven een aantal voorbeelden:
Advies met betrekking tot jouw digitale strategie
Het begint met advies. Hoe functioneerde jouw bedrijf voor de crisis, waar loop je op het moment tegenaan en hoe kan digitalisering jou gaan helpen, zowel nu als straks? Je ontvangt een advies met betrekking tot de digitale strategie die jij het beste kan uitvoeren.
Jouw website verbeteren voor een verhoogde conversie
Misschien heb jij al een website, maar behaal je nog niet de omzet die je voor de crisis behaalde. We kijken waar jouw valkuilen zitten en verbeteren jouw website om zo een verhoogde conversie te realiseren.
Een webshop opzetten
Heb jij een fysieke winkel en heb jij er in deze tijd baat bij om jouw producten online te zetten? We maken een webshop waarin jouw voorraad overzichtelijk wordt weergegeven en de klant gemakkelijk zijn weg vindt.
Online vindbaarheid
Wil jij online vindbaar worden? Als je hier met je huidige website moeite mee hebt, kunnen we bijvoorbeeld door middel van SEO of SEA kijken hoe we dit kunnen verbeteren. Heb jij nog geen website en laat je er nu een maken door Faktor 22? Dan houden wij meteen rekening met jouw vindbaarheid.
Datamanagement
Digitaliseren heeft bijvoorbeeld ook betrekking op het digitaal maken van gegevens. Dit kan bijvoorbeeld door middel van scans of fotografie. Wanneer al jouw data digitaal staat, maak je de boel overzichtelijk en bespaar je bovendien veel tijd. Gegevens zijn met een paar klikken opgezocht en direct inzichtelijk.
Een website veiliger maken
Is jouw website wel goed beveiligd? Als je gaat digitaliseren is dit van groot belang. Met een beveiligde website bescherm je niet alleen jouw bedrijf, maar ook jouw klanten.
Hulp bij social media campagnes
Social media is een uitstekende manier om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen bij (potentiële) klanten. Door middel van een socialmediacampagne kijken we op welke platformen jouw doelgroep zich bevindt en creëren we overtuigende klikbare content.
Een afspraakmodule
Is jouw onderneming afhankelijk van reserveringen? Dan is het zaak dat jij een goed afspraakmodule hebt. Zo wordt het voor ondernemers steeds belangrijker dat plekken gereserveerd worden, zodat de dag gestroomlijnd verloopt en klanten gemakkelijk afstand kunnen houden. Om dit mogelijk te maken, moet je ervoor zorgen dat jouw reservering digitaal verlopen en geautomatiseerd zijn: je wilt niet de hele tijd met gasten aan de telefoon hangen en door de papieren agenda bladeren, of gasten bij de deur afwijzen. Een afspraakmodule zorgt voor structuur: dit werkt fijn voor jou en jouw gasten!
Een webapplicatie
Een webapplicatie is online software, die dient als onderdeel of vervanging van een bedrijfsproces. Deze software is op maat gemaakt en altijd en overal bereikbaar, op desktop of mobiel. Jouw webapplicatie is een handige service naar klanten of een optimalisatie-tool voor interne bedrijfsprocessen. In beide gevallen dient het als een verlengstuk van jouw bedrijf!
Het voordeel van digitalisering voor jouw bedrijf
Je hebt nu kunnen lezen wat de mogelijkheden van digitalisering zijn, als het in handen ligt van Faktor 22. Zo kun je bedrijfsprocessen optimaliseren en goed bereikbaar blijven voor klanten. Maar wat heb je er nog meer aan?
Vergrote toegankelijkheid
Bij Faktor 22 ligt de focus altijd op webtoegankelijkheid. Wij zorgen dat jouw website of systeem toegankelijk en leesbaar is voor iedereen, met of zonder beperking.
Doelbewuste communicatie
Door digitalisering word je gedwongen de communicatie binnen jouw bedrijf, en naar klanten toe, eens goed onder de loep te nemen. Zijn er zaken die efficiënter kunnen?
Inzicht en overzicht
Door middel van digitalisering zullen jouw werknemers en klanten meer inzicht krijgen: van bedrijfsprocessen tot productdetails en levering. Je biedt overzicht en bent transparant, dat werkt prettig voor iedereen!
Tijdbesparing = kostenbesparing
Digitalisering is een investering die op den duur een hoop tijdbesparing biedt. En tijdsbesparing is kostenbesparing, zeker in dit geval!
Milieuvriendelijk
Digitalisering is milieuvriendelijk. Op deze manier kun je papierwerk reduceren, maar worden er dankzij geoptimaliseerd thuiswerken ook minder kilometers met de auto gereden.
Digitalisering in de zorg: Artsportaal
Helaas zijn er nog veel branches die achterlopen als het gaat om digitalisering. Zo ook de zorg: online platforms en websites zijn vaak niet gebruiksvriendelijk, zowel voor personeel als klanten, zowel voor mensen met als zonder beperking.
Een voorbeeld van digitalisering binnen de zorg is Artsportaal, ontwikkelt door Faktor 22. Artsportaal is een startpagina, kennisbank en zoekmachine in één; voor artsen door artsen. Huisartsen gebruiken de zoekmachine van Artsportaal.nl als een informatieve ondersteuning voor, tijdens en na het consultatiegesprek. Simpel voor de gebruiker, complex achter de schermen.
Wil je hier meer over weten? Bekijk onze case: Artsportaal >
Wil jij ook digitaliseren?
Wil jij groeien en doorgroeien met een nieuwe website? Kom een keertje praten: wij horen graag van je en denken met je mee. We nemen jouw ambities in de ene hand, jouw doelgroep in de andere, en brengen ze samen in één strategie. Je staat in het proces direct met ons in contact en hebt altijd een betrokken rol.