Categorieën
Cases

Top of the line! Een van de beste in Nederland met 40% nieuwe klanten per jaar

Rofraline

Top of the line! Een van de beste in Nederland met 40% nieuwe klanten per jaar

Bekijk website →

koppen koffie
470

Looptijd
4 maanden

Wat hebben we voor Rofaline gedaan?

Rofraline is een bijzondere klant voor Faktor 22: hoeveel bedrijven zoals deze zie je nu? Rofraline is 1 van de 3 belijningsbedrijven voor voetbalvelden in Nederland en heeft zijn eigen machines en producten, maar verkoopt ook doelen en ballen. Voor hen hebben we een webshop met moderne huisstijl en huisstijldragers ontwikkeld. In de webshop kunnen b2b-klanten zich aanmelden en volgt er een procedure: je schrijft je in, wordt geanalyseerd en beoordeeld en kunt later inloggen.

Binnen het CRM-systeem dat hier speciaal voor is gebouwd, kan Rofraline het bestelproces van de klant precies volgen. Hierdoor verloopt het het contact en de service soepel: Rofraline ziet precies waar de klant in het bestelproces zit, waardoor de gehele communicatie in de backend verloopt. De bestellingen zijn op factuurbasis, gericht op clubs of gemeentes. Rofraline is inmiddels een van de beste in Nederland en trekt per jaar minimaal 40% nieuwe klanten aan! We zijn momenteel bezig met een redesign, waardoor de accessibility nog eens wordt verhoogd en toegankelijk wordt voor meer klanten.

Roy van der Hoek

We hebben als jong dynamisch bedrijf onlangs een geheel nieuwe website laten bouwen door Faktor 22. We zijn uitermate tevreden over het (eind)resultaat. Omdat het een dynamisch geheel is is er ook de ruimte om te verbeteren of aanpassingen te doen. De top 3 kwaliteiten zijn wat ons betreft het inleven/meedenken, de flexibele opstelling en de extra ondersteuning bij allerlei vragen of onduidelijkheden. Zou Faktor 22 zeker aanbevelen met name om het zeer plezierige contact!

Klant
Rofraline is een unieke klant: 1 van de 3 Nederlandse bedrijven in voetbalbelijning-machines en -producten. Rofraline heeft een eigen machine ontwikkeld en verkoopt daarnaast doelen en ballen.

Uitdaging
Rofraline bevindt zich in een nichemarkt met een duidelijke afgebakende doelgroep: clubs en gemeenten. Deze doelgroep dient zo goed en vertrouwelijk mogelijk bediend te worden via de nieuwe website.

Strategie
B2b-klanten melden zich aan via de website. Zij schrijven zich in, worden beoordeeld en kunnen later inloggen. In het systeem kan Rofraline de klanten volgen, zodat er een optimale klantenservice verleend kan worden.

Resultaat
Rofraline is inmiddels een van de meest succesvolle voetbalbelijners in Nederland! Zij trekken minimaal 40% nieuwe klanten per jaar aan en blijven groeien!

Jouw verhaal  > stijlvol, duurzaam & fitted design

Benieuwd hoe onze kijk op jouw bedrijf zich vertaalt naar een stijlvol, duurzaam & fitted design? Vertel ons je verhaal, wij doen de rest.